zaterdag 21 januari 2012

Bleeding Hearts door Alyxandra Harvey

Ik heb zojuist 'Bleeding Hearts,' het vierde boek in de superleuke serie 'The Drake Chronicles' uitgelezen. Het is alweer even geleden dat dit deel is verschenen en hij stond nog altijd hoog op mijn 'wanted lijstje'. Maar nu dus EINDELIJK gelezen!

The Drake Chronicles
Voor diegenen die 'The Drake Chronicles' niet kennen, zou ik de serie het best kunnen omschrijven als luchtige chicklits met vampiers en veel actie! Het leukst vind ik dat er in ieder boek een andere Drake-broer centraal staat, maar dat de stelletjes die zich in de vorige boeken gevormd hebben op de achtergrond nog wel meedoen! Het is daarom aan te raden om te beginnen met My Love Lies Bleeding/Hearts at Stake (1 boek, 2 titels in omloop), het eerste boek.

De verhaallijn
De verhaallijn is als volgt. Het is niet makkelijk om het nieuwe meisje in de stad te zijn en Christabel Llewllyn is dat zeker. Violet Hill is nieuw voor haar, net als het plattelandsleven en vampiers. Iets wat, gezien het feit dat ze Lucy Hamilton's nichtje is, problematisch zal zijn. Lucy's vriend is een van de Drake broers, haar beste vriendin is een Drake prinses en alle Drakes zijn vampiers. Maar ze zijn niet de enige ondoden die verblijven in Violet Hill. De stad is vergeven van een heel andere en meer gevaarlijke soort van wilde vampiers, de Hel-Blar. En wanneer Christabel is ontvoerd door hun leider en als gijzelaar wordt gehouden, zijn de Drakes gedwongen tot actie. (Vertaling van de flaptekst)

Minder sterk dan de andere delen
Hoewel ik erg fan ben van de Drake Chronicles, vond ik dit vierde boek minder. Allereerst komt dit door de karakterontwikkeling van Connor. Hij wordt geïntroduceerd als een 'computer geek' en een stripboek verslaafde, die absoluut geen interesse heeft in meisjes. Dan komt Christabel en ineens is hij helemaal weg van haar. Ik had het meer in de lijn van zijn karaktertrekken gevonden als hij eerst gewoon vrienden met haar was geworden omdat ze gelijke interesses hebben en dat één van zijn broers hem erop moest wijzen dat hij over niets anders meer praat. En dat hij er dan zelf van schrikt, omdat hij het niet zag aankomen. Ook heb ik het idee dat Lucy en Nicholas niet meer helemaal consistent zijn, terwijl dit mijn lievelingsstel uit de serie is. Nicholas is in de andere delen zo beschermend, dat hij haar zelfs een keer opsloot in een kast zodat ze veilig was. Nu loopt ze door alle actie heen. Juist het bekvechten en plagen tussen die twee vond ik zo leuk en dat was in dit boek een beetje weg. Dan was er ook nog Solange. Misschien dat er in boek 5 een betere uitleg komt, maar die vond ik in Bleeding Hearts gewoon eng! Ze is totaal zichzelf niet meer. Nu is zij aan alle kanten aan het veranderen in de serie, dus bij haar is dat minder erg, maar de vriendschap met Lucy was altijd de constante. Ook die stond in dit deel op losse schroeven! Daarnaast was het boek soms een opeenvolging van Hel-Blar aanvallen. Niet mijn favoriete scènes.

Minder sterk, maar leest wel lekker weg
Toch was het wel weer een lekker boek om weg te lezen. Verrassend zijn de nieuwe personages Saga en Aiden. Die zijn interessant en leuk. Ook de ontwikkelingen tussen Christabel en Connor waren om lekker bij weg te dromen.


The end...
Alleen het einde... Alyxandra Harvey is so mean!!! Het eindigt mega spannend en ik wil deel vijf zeker weten graag lezen! Wanneer hij dan ook uit gaat komen...


Boekgegevens:
Bleeding Hearts
Alyxandra Harvey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten