vrijdag 23 september 2016

Recensie: Reddende Engel - Katie Fforde




Na 'Liefdesbrieven' was ik benieuwd naar meer werk van Katie Fforde. Helaas vond ik 'Reddende Engel' lang niet zo goed...



Waar het voor mijn gevoel mis gaat bij dit boek is de geloofwaardigheid. Er vinden gewoon teveel toevalligheden en/of bijzonderheden plaats in dit verhaal. 


Tevens vind ik dat de emoties van vooral de hoofdpersoon niet geloofwaardig zijn.


Neem nu haar gevoel voor Ross. Ik vind het nogal insta-love. Het is geen liefde, maar lust en ook nog onlogisch. 


Begrijp me niet verkeerd: ik ben een romanticus en ik houd van zoetsappig. Maar het voelde heel geprogrammeerd in plaats van voortvloeiend uit de karakters. 


Bovendien vond ik Jenny's gedachtengang vaak onlogisch en conclusies die ze trok meer dan eens irrationeel en emotioneel. 


Aangezien ze moet overkomen als een doortastende zakenvrouw, vond ik dat out of character.


Reddende Engel van Katie Fforde viel mij tegen. Ik vond de karakters onlogisch denken en handelen en de liefde voelde geprogrammeerd. Bovendien waren er erg veel toevalligheden. Ik geef dit boek daarom maar 1 ster. 

Copyright: deze afbeeldingen zijn gemaakt met MomentCam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten