donderdag 2 juni 2016

Recensie: Zoektocht naar het Verleden - Suzanne Peters


Ik was al een tijdje nieuwsgierig naar het werk van Suzanne Peters. Ik besloot ermee kennis te maken middels deze titel: Zoektocht naar het Verleden.



De setting van het verhaal is een mooi contrast. De rust van de Veluwe in het heden en de kilheid en stress op school in het verleden. 


Het pestgedrag uit het verleden maakte me echt woest! De pesters kwamen levensecht over en dat maakt het nog erger: weten dat dit soort mensen echt bestaat...


Suzanne Peters heeft mooi verwoord wat pestgedrag voor gevolgen kan hebben. Zelfs vijftien jaar later denkt hoofdpersoon Diane er nog dagelijks aan!


Ik vond het bijzonder, maar heel realistisch, dat iedere pester in het heden anders reageerde op Dianes confrontatie. Dat maakte het boek erg spannend!


Zoektocht naar het Verleden is een licht romantisch boek met een serieuze noot. Het thema pesten wordt op geloofwaardige manier onder de aandacht gebracht! Ik geef het boek 4 sterren.

Copyright: de afbeeldingen zijn gemaakt met MomentCam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten