zaterdag 16 april 2016

Recensie: Het Boek van Voorheen - Jen Minkman


Het Boek van Voorheen van Jen Minkman is begonnen als twee novelles. Die heb ik beiden gelezen. Ik was benieuwd naar de nieuwe versie en die is NOG beter!



De verhalen van de twee novelles zijn prachtig in elkaar verweven. Het wisselende perspectief zorgt voor veel meer spanning. En vergeet de toffe karakters niet!


Ik denk dat ik weinig dystopische boeken heb gelezen waarvan de wereld waarin het verhaal zich afspeelt zo voor me tot leven kwam! Ik zag het helemaal voor me!


Twee minpuntjes: ik vond dat de verliefdheid iets subtieler had gemogen en ik had wel meer willen weten over de herkomst van Leia's cultuur. Die vond ik zo leuk!


Het mooiste? De boodschap: dat de herkomst van verhalen in de loop van de tijd onduidelijk kan worden, waardoor ze anders geïnterpreteerd kunnen worden! Geniaal!


Het Boek van Voorheen is een prachtige dystopische roman van Nederlandse bodem, waar we als Nederlandse lezers trots op kunnen zijn! Middelbare scholen: op de literatuurlijst!

Het Boek van Voorheen * Jen Minkman * Storm Publishers * ISBN: 9789492098139 * 17,95

Ik geef het boek 4 sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten