maandag 29 februari 2016

Recensie De een na laatste dood van het meisje Capone - Isabel Hoving



Dit boek staat op de shortlist van de Harland Awards Romanprijs! Benieuwd wat ik ervan vind?



Pluspunten: bijzondere karakters, een boeiende hoofdpersoon, beeldend geschreven en een vernieuwende plot!


En eens een tof dystopisch verhaal in Nederland en Europa in plaats van in Amerika! Yesss!


Anders dan mijn verwachting. Ik dacht heel zwaar en literair. De schrijfstijl is juist heel direct. Plot is wel gecompliceerd!


Dit boek is niet heel gemakkelijk. Vaak fragmentarisch, er gebeurt veel en niet alles wordt uitgelegd. Kop erbij houden dus!


Dit boek is als een wervelwind. Het smijt je alle kanten op! Fijne, directe schrijfstijl en dusdanig beeldend geschreven, dat ik over deze wereld ging dromen!

Binnenkort verschijnt mijn uitgebreide recensie op young-adults.nl.

Copyright: Afbeeldingen zijn gemaakt met MomentCam


Geen opmerkingen:

Een reactie posten