donderdag 28 april 2016

Recensie: Jane Eyre - Charlotte Brontë

Ik deed mee aan de Klassiekers uit het Stof Leesclub van Wendy Reniers en Alex Hoogendoorn. Hieronder lees je wat ik vond van dit boek uit 1847!



Voor de Klassiekers uit het Stof Leesclub herlas ik Jane Eyre. *Zucht* Dit blijft toch wel een van mijn favorieten!


De eerste keer dat ik 't las, vond ik het zo moeilijk! Nu viel me op hoe mooi Charlotte Brontë eigenlijk schrijft! Soms bijna poëtisch!


Het begin vond ik wat langzaam en moeilijker door te komen, maar zodra ze aankomt op Thornfield, het huis van Mr. Rochester... Toen sleurde het boek me mee!


De eerste keer dat ik dit boek las, was ik helemaal van de wereld; zo had 't boek me in z'n greep! Ik vergat dat ik aan 't lezen was! Dat vond ik echt bijzonder.


Sindsdien heb ik dit boek al vele keren gelezen en als verfilming gezien. De prachtige chemie tussen de karakters blijft me keer op keer betoveren. 


Mijns inziens blijft dat ook wel een van de sterkste punten van dit boek: de geweldige & levensechte karakters! Ze hebben deugden en fouten en we houden van ze!


Jane Eyre heeft na al die tijd nog steeds een plekje in mijn top 5. Topkarakters, mooie stijl, een interessant verhaal en geschiedenis! 5 sterren!

Bekijk hier de blogs van de organisatoren:

Wendy Reniers: http://wensend.com/
Alex Hoogendoorn: http://alexhoogendoorn.nl/

Copyright: de afbeeldingen hierboven zijn gemaakt met MomentCam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten