woensdag 27 maart 2013

Breek me van Tahereh Mafi



***** (5 sterren)

Boekgegevens:

Breek me
Tahereh Mafi
Uitgeverij Blossom Books
€17,95
ISBN: 9789020679618


In Vrees me leerden we Juliette kennen. Haar aanraking is dodelijk. Heeft ook al gedood en daarom zat ze opgesloten. Tot Warner, de zoon van de Opperbevelhebber, haar uit haar gevangenis haalde om haar te gebruiken voor zijn eigen doeleinden. Daarbij stelde hij haar onder toezicht van Adam, haar oude jeugdvriend, voor wie ze duizenden kilometers viel viel viel en met wie ze aan de harde hand van Warner ontsnapte. Want hij kan haar aanraken en liefkozen. Net als Warner, maar dat houdt ze angstvallig voor zichzelf. Want Warner is slecht en moet samen met de rest van Het Herstel ten val gebracht worden. Daarom sloten Adam en Juliette zich ook aan bij het verzet.
Nu, in dit wervelende vervolg, wordt van Juliette gevraagd om met haar vloek gave te trainen, zodat ze hem gericht kan gebruiken. Maar Juliette haat haar vloek gave. Eigenlijk haat ze zichzelf. Dan blijkt ook nog dat Adam een gave heeft. Een gave waardoor hij in staat is om haar aan te raken, maar die een relatie tussen hen praktisch onmogelijk maakt. Juliette staat voor de onmogelijke keuze: kiest ze voor haar hart of het leven van Adam?

Mijn recensie van Breek me is te lezen op www.young-adults.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten