donderdag 9 februari 2012

Sherlock Holmes OST, I <3 Hans Zimmer

Afgelopen zaterdagavond ging ik naar de bioscoop. Sherlock Holmes, A Game of Shadows. Behalve dat het een toffe film was, viel de muziek me eigenlijk meteen op. 'Die CD moet ik hebben!' dacht ik.

Mijn verbazing was groot toen ik zag wie de componist was: Hans Zimmer. Samen met Klaus Badelt is hij verantwoordelijk voor de Pirates of the Caribbean soundtracks. En laat ik die nou ook super vinden...

De Sherlock Holmes soundtrack is ook weer subliem. Het typische 'Sherlock Holmes-thema' dat steeds weer terug komt in de liedjes blijft lekker hangen en past fantastisch bij de sfeer in de film. Dan zijn er ook nog de tracks waar een heerlijk ritme in zit: je waant je meteen op een dansfeest of in een dans rond het kampvuur in het gezelschap van zigeuners en je voeten doen als vanzelf mee. Alle zeggenschap over die ledematen is verloren. Andere tracks zijn juist weer wat rustiger.

Persoonlijk vind ik Sherlock Holmes, A Game of Shadows OST heerlijk voor in de auto. Zoals ik al zei: I <3 Hans Zimmer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten